CAD is een klein, maar snel groeiend administratiekantoor, gevestigd in Aalsmeer, dat
zich voornamelijk richt op het midden- en kleinbedrijf en gezien z'n lokatie erg actief
is rond de bloemenveiling Aalsmeer. CAD kernmerkt zich door een grote mate van
deskundigheid en betrok-kenheid die zich meer en meer minifesteert in het directe
persoonlijke contact. Door onze ruime kennis en praktijkervaring zijn wij vertrouwd
geraakt met de gang van zaken binnen het MKB en het veilinggebeuren. En hierdoor kunnen
we ook voor uw onder-neming een waardevolle aanvulling zijn.
De kwaliteit van uw administratie en belastingaangiften is bepalend voor het succes van
uw onderneming. Een gedegen administratie geeft u inzicht in de stand van zaken van uw
bedrijf. Waardoor u betere, weloverwogen beslissingen kunt nemen en u nog betere
resultaten kunt boeken. Daarnaast vormt de administratie de basis voor de
belastingaangiften. Die moeten vanzelfsprekend aan alle wettelijk eisen voldoen.
Uiteraard zonder dat u een cent teveel betaald aan de Belastingdienst. Wat nu de juiste
'dienstenmix' voor uw bedrijf moet zijn hangt af van uw situatie en wensen. Wij staan u
graag terzijde bij het maken van uw keuze. Dat wij over genoeg specialismen beschikken
leidt geen twijfel.
Voor iedere ondernemer is het voeren van een administratie een wettelijke vereiste die
niet altijd als een van de geliefdste bezigheden wordt beschouwd. Toch is dit een
belangrijke activiteit van elke onderneming. Een goed gevoerde administratie staat ten
dienste van de onderneming en niet andersom. Als u geld en tijd wilt besparen en zich
volledig wilt kunnen richten op de kernactiviteit van uw bedrijf, dan kunt u uw
financi�le administratie met een gerust hart aan ons toevertrouwen.
Dit kan zowel bij ons op kantoor, als bij u op de zaak gebeuren, op uw computer, of op
onze laptops. Ook kunnen wij voor u software leveren en installeren.
Indien gewenst is het ook mogelijk dat u zelf de administratie voert in het door u
gewenste computerprogramma, waarna wij de periodieke rapportage en/of de jaarrekening
voor u opstellen.
Hoe wij te werk gaan
CAD zorgt voor het systematisch verzamelen, vastleggen en verwerken van de door u
verstrekte gegevens. Ons doel hierbij is om dit op een dusdanige wijze te doen dat er op
een gemakkelijke manier informatie kan worden verkregen voor het besturen en het
functioneren van uw onderneming en voor de verantwoording daarover. Uiteraard zullen wij
u, mocht hieraan behoefte bestaan, adviseren over het bijsturen van de primaire processen
binnen uw onderneming. Onze administratieve dienstverlening betreft:
- Inrichten en uitvoeren van de financi�le administratie
- Implementatie en mutatie van de salarisadministratie
- Vastleggen van de administratieve organisatie
- Opstellen van tussentijdse resultaten- en management overzichten
- Samenstellen van de balans en resultatenrekening alsmede de toelichting daarop
- Uitvoeren van de administratie in samenhang met datacommunicatie
- Ondersteuning bij de interne verwerking
Aan de hand van door u aan te leveren mutaties in de werkgevers- en werknemersgegevens
wordt door ons periodiek de salarisverwerking gedaan. Na de verwerking ontvangt u van
ons:
- Salarisstroken voor uw medewerkers
- Salarisstroken voor uw eigen administratie
- Controlelijst periodieke invoer
- Betalingsborderel voor netto-lonen en eventueel spaarloonregelingen
- Journaalposten (eventueel per afdeling of per kostenplaats)
- Aangifte loonbelasting
- 1 x per jaar jaaropgaven voor medewerkers, belastingdienst en
bedrijfsvereniging
Verdere werkzaamheden met betrekking tot de personeelsadministratie die voor u verzorgd
kunnen worden:
- Aanmelding bij belastingdienst
- Aanmelding bij bedrijfsvereniging
- Aanmelding bij pensioenfonds
- Aangifte loonbelasting
- Periodieke loonopgave voor de bedrijfsvereniging
- Het opstellen van arbeidsovereenkomsten (vast, tijdelijk en/of oproepcontracten)
Belastingzaken
Wij als Colenbrander Administratieve Dienstverlening zijn nog nooit een ondernemer
tegengekomen die bij dit onderwerp juichend langs de lijn stond. Toch heeft u zoals u
weet als ondernemer altijd te maken met verschillende fiscale wetten en regelingen. Zo
kunt u ondermeer te maken krijgen met: Omzetbelasting
(o.a. bij levering van producten of diensten)
Inkomstenbelasting
(o.a. bij winst uit een eenmanszaak of salaris uit een BV)
Loonbelasting
(inhouding en afdracht bij loon van personeel)
Vennootschapsbelasting
(o.a. bij winst uit een BV of NV)
Dividendbelasting
(bij winstuitkeringen op aandelen)
Het spreekt dat wij u bij alle hier links vermelde belangrijke zaken ten dienste kunnen
zijn. Bovendien regelen wij uw
- controle van aanslagbiljetten
- verzorgen bezwaar- en beroepsprocedures
- begeleiding bij belastingcontrole
Financieel Management
Een financi�le administratie kan worden beschouwd als een grote verzameling
bedrijfsgegevens. Deze gegevens zijn een weerslag van het reilen en zeilen van uw
onderneming en bieden u veel informatie om uw onderneming te besturen. Colenbrander
Administratieve Dienstverlening helpt u om deze geadministreerde gegevens te
interpreteren en te vertalen in actie. Zo krijgt u antwoord op vragen als:
Is mijn kostprijs te hoog?
Is mijn verkoopprijs wel goed?
Heb ik voldoende middelen om te investeren?
Wat brengen investeringen mij op?
Waar is de geldstroom (cash flow) van het laatste jaar gebleven?
Zijn mijn verkoopactiviteiten voldoende?
Rapportages
Wij weten als geen ander wat er bij u als ondernemer leeft en zijn vanzelfsprekend in
staat uw financi�le gegevens te verwoorden in een taal die u verstaat en spreekt. Zo
hebben wij reeds vele relaties naar volle tevredenheid kunnen helpen. Wij zijn pas
tevreden als u dat bent.
Voorbeelden van deze dienstverlening:
- Verzorgen van maand-, kwartaal- en/of jaarrapportages
- Financi�le analyses
- Cash flow overzichten
- Bestuurlijke informatievoorziening
- Opstellen budget en budgetbewaking
- Opstellen van begrotingen en de periodieke bijstelling hiervan Startersbegeleiding
Loopt u ook met de plannen rond een eigen bedrijf te beginnen? Colenbrander
Administratieve Dienstverlening helpt ondernemers in sp� met het starten van een bedrijf.
Een van de meest belangrijke zaken in dit verband is wel het opstellen van een
ondernemersplan. Hierbij komen zaken aan de orde als:
- De rechtsvorm
- Investeringen en de financiering daarvan
- De exploitatiebegroting
- Liquiditeitsprognoses
- De administratie
- Belastingen
Samenwerking
Door een goede samenwerking, waarbij onze kwaliteiten worden samengevoegd met de
kwaliteiten van de startende ondernemer, ontstaat er een synergie. Hiermee wordt een
goede basis gelegd voor de start van een nieuwe onderneming.
Ook moet in het ondernemersplan uitgebreid aandacht worden besteed aan op welke wijze de
onderneming zal moeten worden gefinancierd. Daarvoor staan weer een aantal mogelijkheden
tot de beschilling:
- Financiering met eigen middelen
- Hypotheek
- Bankkrediet
- Financial lease
- Operational lease
Colenbrander Administratieve Dienstverlening bekijkt samen met u als startende ondernemer
de beste verdeling tussen de diverse vormen van financiering en adviseert binnen deze
verdeling. Op grond van de primaire- en secundaire voorwaarden kan een keuze worden
gemaakt uit Banken, Verzekeringsmaatschappijen, Kredietinstellingen en
Leasemaatschappijen.
Informatie aanvragen
Onderstaand formulier stelt u in de gelegenheid antwoord te krijgen op al uw vragen
omtrent onze diensten. Ook kunt u hier uw eventuele opmerkingen plaatsen betreffende de
site. Het spreekt voor zich dat uw gegevens niet voor andere doeleneinden gebruikt zullen
worden